Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Presentation av Valpen

Av Huldas Pojkar - 15 juli 2009 18:57

Huldas Pojkar presenterar stolt en av sina medlemmar

André "Valpen" Öhman


När är du född?

790902.. Ja jag vet att jag fyller "gubbe" snart!


Hur länge har du lekt med eld?

Ja, alltså jag har väl sprutat eld till och från men min uppgift i Huldas Pojkar är berättarkonst, jonglering och gyckleri.
Jonglerat har jag gjort på amatörnivå i många år.


Hur kom du i kontakt med Huldas Pojkar?

Jag har hållt på å lekt gycklare under ett par års tid till och från och tack vare Riddarna af Dalaborg så blev det mer aktivt.
Sen under förra året så kände jag att det vore kul att starta en egen gycklargrupp och tanken var från början att jag ville att gruppen skulle bestå av 5 medlemmar.
Jag började fråga runt i min bekantskapskrets om någon kanske kände någon som ville starta en grupp med mig.
En god vän från Skara berättade att hon kände en kille som kanske var intreserad av att göra en sådan sak.
En vacker dag så fick jag ett meddelande från en person där det stod att han gärna gycklade med mig.
Där kommer Björn "Tofje" in i bilden och det visade sig att, trots den stora ålderskillnaden kompleterar vi varandra enormt bra.
Vi började prata lite fram och tillbaka och till slut konstaterade vi att det kanske inte blir så illa om vi leker ihop.
Sagt och gjort.. Där är vi idag, Så kom jag i kontakt med Huldas Pojkar.


Vad syslar du med när du inte leker med Huldas Pojkar?

Jag är i dagsläget tyvärr arbetslös men ska börja plugga i augusti.


Korv eller Våfflor?

Kårv mä brö, gärna med en skiva ost runt korven.

Vatten eller Saft?

Saft.. Jorgubbs-saft!

Sött eller Salt?

Ja jag har inte gett upp hoppet om det söta!

Tåg eller Buss?

Älskar att åka buss.

Säng eller Tält?

Då jag ändå snart e 30 har jag blivit ganska bekväm med åren så jag älskar min säng. Men en härlig tältsemester e ju inte fy skam!

Naken eller Pyamas?

Ja.. Pyamas e väl bara till för att ha på sig innan man går å lägger sig?



-:Valpen in action:-

Valpen jonglerar

Valpen har trasslat till det å hamnat i stupstocken.

Valpen med den fina hästen..

Valpen sprutar eld

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Huldas Pojkar - 1 december 2009 11:04

Tyvärr så har Tofje valt att gå vidare i sitt arbete och detta innebär att Valpen kommer att köra på solo tills någon känner sig manad att kliva med i gycklargruppen.   Ny blogg & hemsida är under uppbyggnad vilket innebär att denna kommer så små...

Av Huldas Pojkar - 20 augusti 2009 16:56

Vi vet att vi inte skrivit speciellt mycket den senaste tiden men hav förtröstan. Sommaren har varit helt underbar och nu startar hösten & vinterns förberedelser för nästa säsong.   Ett sammarbete med Studiefrämjandet i Trollhättan har påbörjats där...

Av Huldas Pojkar - 22 juni 2009 15:33

Första helgen på Medeltidens Värld var helt underbar! Många nya kontakter är skapade och en kontakt som är värd att nämnas är De Vandrande Musikanterna. Vi kommer köra ett tätt sammarbete med dom och det är inte helt omöjligt att dom kommer att dyka ...

Av Huldas Pojkar - 19 juni 2009 10:34

Då har Huldas Pojkar gjort en bra intervjuv med TTELA!Läs hela artickeln här:        Glad midsommar önskar Huldas Pojkar Valpen & Tofje ser söta ut ...

Av Huldas Pojkar - 13 maj 2009 19:51

Blev lite träning nu inför Ängensgård på söndag.. Blev dock lyckat..!   Tofje visar hur det ska gå till.. Valpen tror han kan kyssa elden.. Tofje visar sin akrobatiska sida! Valpen stretchar nacken medans Tofje leker UppNer.. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards